TERAPEUTYCZNY PUNKT PRZEDSZKOLNY DLA DZIECI Z AUTYZMEM "MIAAU"
  • AKTUALNOŚCI
  • Home
  • OFERTA
  • O NAS
  • KONTAKT

Jesteśmy przedszkolem terapeutycznym, co oznacza, że kładziemy szczególny nacisk na terapię dzieci.
​Niezwykle istotne jest dla nas doskonalenie samodzielności, rozwój ruchowy,
a także kształtowanie i usprawnianie komunikacji, zarówno werbalnej, jak i pozawerbalnej. Przygotowując dzieci do podjęcia nauki szkolnej, staramy się wykorzystać cały potencjał dziecka, dostosowując intensywność oddziaływań do jego indywidualnych możliwości.
Nie zapominamy także o ważnej roli, jaką odgrywa zabawa w życiu każdego dziecka.
Widzimy w niej możliwość kształtowania kompetencji społecznych i komunikacyjnych.
Nasze przedszkole powstało po to, aby stworzyć warunki wychowawcze, terapeutyczne
i opiekuńcze zapewniające wspomaganie oraz ukierunkowanie rozwoju dzieci
z niepełnosprawnością.
Podczas codziennej pracy obok intensywności oddziaływań terapeutycznych, stawiamy na ciepłą, przyjazną atmosferę oraz poczucie bezpieczeństwa naszych podopiecznych.

Aquaterapia rehabilitacja autyzm

Woda stwarza doskonałe warunki do prowadzenia w niej różnego rodzaju aktywności. Ćwiczenia w wodzie to nie tylko pływanie, czy gimnastyka lecz także terapia. Woda dostarcza wielu różnorodnych bodźców dla naszych zmysłów, a to jest przecież tak ważne dla dzieci z autyzmem. Smak, dotyk, zapach, ruch, plusk, wyporność . Wszystkie te walory wykorzystujemy w naszych zajęciach aquaterapii. Głównym celem aquaterapii – poprzez nauczanie bezpiecznego i swobodnego poruszania się i przebywania w wodzie dziecka niepełnosprawnego (przy pełnej i aktywnej kontroli opiekuna) jest adaptacja do wodnego środowiska oraz samodzielne poruszanie się w nim. Założenia aquaterapii odnoszą się przede wszystkim do aspektów psychologicznych i społecznych co w rezultacie ma przynieść wzrost samooceny i dać dużo radości. 

TERAPIA ROZWOJOWA - Growth Through Play System

Growth Through Play System to innowacyjna metoda pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu. W przeciwieństwie do podejścia behawioralnego jest metodą niedyrektywną, rozwojowo – relacyjną. Terapeuta pracuje z dzieckiem na najbardziej zaburzonych sferach rozwoju – kompetencjach społecznych oraz emocjonalnych. Poprzez bycie partnerem, wchodzenie w świat dziecka i stopniowe kierowanie uwagi terapeuta jest w stanie nawiązać prawdziwą (nie wyuczoną!) więź z dzieckiem, czego efektem jest budowanie „prawdziwych” relacji przez osoby ze spektrum.
Co więcej metoda ta mocno opiera się na psychologii rozwojowej dziecka, zakładając, iż jeśli wystąpiły pewne luki w rozwoju malucha, to należy do nich wrócić, by móc budować i otwierać dziecko na trudniejsze, bardziej skomplikowane umiejętności.
Picture

TERAPIA LOGOPEDYCZNA

Terapia logopedyczna prowadzona jest w naszej placówce zgodnie z potrzebami każdego dziecka. Terapią logopedyczną objęte może zostać każde dziecko, u którego diagnozuje się jakiekolwiek zaburzenie w rozwoju mowy; afazję motoryczną, dyslalię, opóźniony rozwój mowy, jąkanie, brak rozumienia mowy etc. Terapia logopedyczna ma na celu usprawnianie aparatu mowy, przy użyciu najnowszych metod terapeutycznych. ​W zależności od poziomu funkcjonowania każdego dziecka, dostosowujemy adekwatne oddziaływania usprawniające rozwój mowy.W przypadku dzieci niemówiących, bądź takich, które prezentują niski poziom umiejętności komunikowania się, znacznie utrudniający także funkcjonowanie w społeczeństwie; stosowane są alternatywne oraz wspomagające metody komunikacji.
Picture

TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Terapia Integracji sensorycznej to procesy percepcji zmysłowej wrażeń docierających do naszego ciała i integrowanych w układzie nerwowym tak, by mogły być użyte do powstania odpowiedniej reakcji.
Dzieci, które wymagają takiej terapii charakteryzują się:, unikaniem ruchu, faktur, które drażnią, placów zabaw, które wymagają koordynacji, trudnościami w zakresie czynności manipulacyjnych, posługiwania się nożyczkami, sztućcami czy ołówkiem, ale także w zakresie czynności samoobsługowych ( zapinanie guzików, zapinanie zamka, ubieranie garderoby, unikaniem niektórych potraw z uwagi na ich konsystencję n lub twardość np. kleistość, zaburzeniami mowy, nadwrażliwością słuchową, wzrokową, dotykową, męczliwością.
Picture

TERAPIA ​RĘKI

Terapia ręki stanowi zestaw ćwiczeń i masaży ręki, które mają na celu usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców. Bazuje na doświadczeniach dotykowych poznawczych, dziecko nabywa kompetencji w zakresie oceny struktury przedmiotu, a także doświadczania różnych bodźców płynących z przedmiotów. Czynności podejmowane poprzez pracy z dzieckiem służą nabywaniu samodzielności w zakresie czynności samoobsługowych, ale także przygotowują ręce do pisania.
W pracy wykorzystuje się różnorodne techniki, tak aby zwiększyć pracę zarówno nadgarstka, jak i całej ręki.
Picture

LEKCJE ANGIELSKIEGO

W naszym przedszkolu wprowadzamy dzieci w świat języka angielskiego w naturalny sposób, bowiem chcemy, aby język angielski stał się od najmłodszych lat częścią ich codziennego życia. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu po pół godziny i  prowadzone są w formie zabawy. Do wprowadzenia i utrwalenia słówek i zwrotów  wykorzystujemy flashcarty, rymowanki, piosenki, tematyczne gry bingo. Zajęcia wzbogacane są pracami plastycznym i ćwiczeniami przygotowującymi do nauki sprawności pisania.
Picture

NEURO MASAŻ

NEURO-MASAŻ to terapia która usprawnia cały system nerwowy ,korygujące metaboliczne anomalie komórek nerwowych ,poprawiając, usprawniając prawidłowy impuls elektryczny. Terapia polega na usunięciu w sposób energetyczny poprze zabiegi uszkodzeń, w systemie nerwowym, a w autyzmie również regeneruje nie do końca rozwinięte komórki w systemie nerwowym, naczyń krwionośnych, które mają bezpośredni wpływ na prawidłowe funkcjonowanie mózgu i ośrodkowego systemu nerwowego. U dzieci z autyzmem na to bezpośredni wpływ na prawidłowy rozwój w tym umysłowy, prawidłową mowę i niektórych całkowity brak, za sprawność ruchową, prawidłową pracę narządów wewnętrznych, również za niepotrzebne nie do końca kontrolowane ruchy takie jak kiwania. Również pomaga na prawidłowe dotlenienie mięśni zapobiega niekontrolowanych skurczu mięśni, tworzeniu się różnego rodzaju alergii.
Picture

DOGOTERAPIA

Dogoterapia jest to metoda wzmacniająca efektywność rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies, prowadzony przez wykwalifikowanego terapeutę.
Dogoterapia pozwala przede wszystkim na przerwanie bariery nieśmiałości oraz zwrócenie uwagi małego pacjenta na psa. W przypadku terapii dzieci cierpiących na stany lękowe pies daje poczucie bezpieczeństwa, szczególnie jeśli jest duży. W przypadku autyzmu zwierzę wymusza zwrócenie na siebie uwagi. Dogoterapia ma na celu poprawę zdrowia zarówno psychicznego jak i fizycznego. Pozwala pacjentowi otworzyć się na terapeutę i nawiązać z nim dobry kontakt, dzięki czemu terapia staje się przyjemniejsza i bardziej skuteczna.

Picture

ARTETERAPIA

Arteterapia przedszkolaków to terapia przez sztukę, to magiczny czas zabawy, wytężonej pracy. Ta terapia pociesza smutnego, uspakaja zdenerwowanego, dodaje odwagi wystraszonemu. Najważniejsze w arteterapii jest proces tworzenia. Na zajęciach tworzymy prawdziwe dzieła sztuki, przepiękne rysunki wykonujemy kredkami, kolorowe obrazy powstają przy użyciu różnych farb i pędzli, gąbek i palców. Wycinamy różne, dziwne kształty, wyklejamy obrazki, lepimy z plasteliny małe figurki. Czasem nawet kleimy kawałki tkanin, liści i drewna. Na zajęciach z ceramiki modelujemy glinę, formujemy wałeczki i kuleczki. Umiemy zrobić miseczki, aniołki, serduszka czy czarodziejską pizzę.
Picture

MUZYKOTERAPIA

Muzykoterapia, arteterapia to usprawnianie motoryki małej i dużej poprzez różnorodne oddziaływania z wykorzystanie różnych technik plastycznych oraz muzyki. Zajęcia prowadzą specjaliści, którzy wykorzystują w swojej pracy: masę solną, malowanie palcami, glinę, plastelinę. Metoda ta służy rozluźnieniu paluszków, relaksacji oraz przygotowaniu dziecka do trudnych i żmudnych oddziaływań edukacyjnych.
Podobnie jest z muzyką: wykorzystujemy w pracy zarówno muzykę klasyczną, która znana jest z mocy terapeutycznej, relaksacyjnej, ale także stymulującej rozwój oraz uruchamianie fal mózgowych, które sprawiają, że nasz mózg funkcjonuje sprawniej, ale także pracę dzieci z instrumentem żywym, co wpływa także na budowanie wrażliwości oraz kreatywności dziecka.

Picture

METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO

Głównym założeniem tej metody jest posługiwanie się ruchem jako narzędziem we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego dziecka i w terapii zaburzeń rozwoju. Zadaniem Metody Ruchu Rozwijającego jest rozwijanie przez ruch sprawności ruchowej, świadomości własnego ciała, przestrzeni i działania w niej a także dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu. Autorka zaleca stosowanie metody m.in. w wypadku dzieci niepełnosprawnych intelektualnie, autystycznych, nadpobudliwych oraz z zaburzeniami emocjonalnymi i zachowania.
Picture

FIZJOTERAPIA

Fizjoterapia jest integralną częścią obszaru nauk medycznych. Jest to nauka o metodach leczenia środkami naturalnymi, opartymi na różnych formachenergii fizycznej, występującej w środowisku człowieka, takich jak: ruch, bodźce termiczne, kinetyczne, mechaniczne, elektryczne, świetlne oraz chemiczne. Wiek przedszkolny jest okresem bardzo intensywnego rozwoju umysłowego jak i fizycznego. Niestety w dzisiejszych czasach obserwujemy w wielu przypadkach zbyt stateczny styl życia dzieci , co w znacznym stopniu wpływa negatywnie na ich rozwój fizyczny. W tym wieku najczęściej pojawiają się pierwsze symptomy nieprawidłowej postawy ciała . Aby zapobiec tym problemom konieczna jest kompleksowa praca nie tylko nad wzmacnianiem poszczególnych partii mięśniowych,ale przede wszystkim nad kontrolą posturalną. Dlatego nieodzownym czynnikiem stymulacji prawidłowego rozwoju fizycznego naszych podopiecznych są zajęciafizjoterapeutyczne, które prowadzone są zgodnie z koncepcją NDT- Bobath jak i wieloma najnowszymi metodami terapeutycznymi.
Picture

TERAPIA METODA SYMULTANICZNO-SEKWENCYJNA

Stymulacja polisensoryczna wg Carla Delacato – polega na dostarczaniu kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych w zakresie wszystkich zmysłów. Rodzaj, a także ilość bodźców jest szczegółowo opracowany i zindywidualizowany dla każdej osoby. Sekwencje ćwiczeń należy wykonywać z dzieckiem każdego dnia 3 – 4 krotnie. Atrybutem metody jest zapewne jej koszt oraz potrzebaniewielkiej ilości czasu (sekwencja trwa od 3 do 5minut). Rozpisanie terapeutycznych zadań poprzedza kompleksowa diagnoza ukazująca, które zmysły i w jakim stopniu wymagają wsparcia. Sekwencje stymulacyjne wg C. Delacato poprawiająogólne funkcjonowanie organizmu oraz wspomagają rozwój funkcji neurologicznych.
Picture

TRENING UMIEJETNOŚCI SPOLECZNYCH

TUS – trening umiejętności społecznych jest to forma treningu grupowego, którego głównym celem jest poszerzenie wiedzy o umiejętnościach społecznych, zmniejszenie doświadczanego napięcia i uzyskanie lepszej samooceny. Dzięki tej formie terapii zwiększa się zakres umiejętności wykonawczych poprzez rozłożenie każdej umiejętności napodstawowe kroki i zdobycia umiejętności zastosowania tej wiedzy w konkretnej sytuacji dnia codziennego.
Program uczy dziewięciu podstawowych umiejętności: Zawierania znajomości • Słuchania • Zadawania pytań • Odmawiania • Inicjowania rozmowy • Dyskutowania • Reagowania na krytykę • Wyrażania krytyki • Radzenia sobie z uczuciami, w tym: rozróżniania uczuć, wyrażania gniewu i rozczarowania, mówienia komplementów.

Picture

PROGRAM AKTYWNOŚCI KNILLOW

Programy Aktywności: „Świadomość Ciała, Kontakt i Komunikacja” - Marianny i Christophera Knillów, oraz „Dotyk i komunikacja” - Christophera Knilla, stosowane są w wielu krajach. Programy Aktywności mogą być stosowane w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z  zaburzeniami w rozwoju ruchowym, poznawczym i społecznym. Celem proponowanych w Programach Knillów aktywności jest rozwój kontaktów społecznych, zachęcenie do ruchu i zabawy oraz rozwijanie umiejętności komunikacji dziecka z drugim człowiekiem. Programy Aktywności opierają się na poznawaniu i doświadczaniu przez dziecko różnych rodzajów aktywności, takich jak kołysanie, wymachiwanie rękoma, zginanie i rozprostowywanie rąk, pocieranie dłoni, zaciskanie i otwieranie dłoni, itd. i dostosowanie tych ruchów do akompaniamentu z taśmy magnetofonowej.
Picture

ZAJĘCIA MATEMATYCZNE

Głównym założeniem zajęć jest wspomaganie i ukierunkowanie zdolności dziecka, zgodnie z jego potencjałem i możliwościami. 
Celem zajęć jest: Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych dzieci. Tworzenie warunków sprzyjających zmysłowym spostrzeżeniom i doświadczeniom w obrębie edukacji matematycznej. Tworzenie warunków do poznania samego siebie i swoich możliwości. Stymulowanie twórczego i logicznego myślenia. Inspirowanie do dalszego zdobywania wiedzy i wykorzystywania swoich wiadomości i umiejętności matematycznych w praktyce. Podczas zajęć uczymy dzieci dodawać, odejmować, mnożyć, dzieliś, uczymy miar, wagi, figur geometrycznych i wielu innych.
Picture

NAUKA GLOBALNEGO CZYTANIA

Twórcą metody czytania globalnego jest Amerykanin Glenn Doman. Istnieją dwa sposoby czytania. Jeden to czytanie globalne, drugi jest czytaniem analityczno-syntetycznym, dla ułatwienia nazywać go będę „zwykłym”.  Podczas czytania globalnego dziecko odpoznaje i nazywa cały wyraz, nie wnikając w jego strukturę i nie znając liter.  Postrzegają bowiem zapis graficzny wyrazu jako całości, tak jakby patrzyły na budowlę z klocków lego bez uświadamiania sobie – póki co – ze składa się ona z poszczególnych klocków. My, dorośli, także odczytujemy w ten sposób znaczenie piktogramów, czyli obrazków symbolizujących różne treści. Demonstrując dziecku plansze z wyrazami sprawiamy, że zapamiętuje ono ich wygląd, kojarzy z nazwą, a że potencjał intelektualny maluchów jest olbrzymi, szybko przyswaja sobie treść wielu plansz.
Picture

TERAPIA ZAJĘCIOWA, NAUKA JAZDY NA ROWERZE

W zależności od stopnia choroby, dzieci autystyczne oprócz bardziej powszechnych problemów z interakcjami społecznymi i deficytami poznawczymi, takimi jak trudności ze skupieniem uwagi i koncentracją, mogą być podatne na problemy fizyczne: kłopoty z utrzymaniem równowagi, świadomością ciała lub propriocepcją.
Leczenie takich dzieci obejmuje zazwyczaj terapię zajęciową w celu poprawy umiejętności, aby stały się bardziej niezależne i mogły uczestniczyć w działaniach, które są naturalne dla osób bez autyzmu. 

Jazda na rowerze może korzystnie wpływać także na inne objawy autyzmu.
Amy Heuston, nauczycielka pedagogiki specjalnej w Central High School w Rapid City w Południowej Dakocie, włączyła do swojego programu 13 rowerów  i odkryła, że ​​jazda na nich przyczyniła się również do poprawy mowy, zachowania i interakcji społecznych autystycznych dzieci.

Poniedziałek
Wtorek
Środa
Czwartek
Piątek
Integracja
​Sensoryczna
Język
​Angielski
Terapia Growth Through Play System
Integracja
​Sensoryczna
Globalne Czytanie
Trening umiejętności społecznych
​Artoterapia
Globalne Czytanie
Terapia
​Logopedyczna
Język
​Angielski
Terapia
Logopedyczna
Metoda
​Knilla
Fizjoterapia
Matematyka
Terapia
​ręki
Site powered by Weebly. Managed by Web Hosting Canada
  • AKTUALNOŚCI
  • Home
  • OFERTA
  • O NAS
  • KONTAKT