TERAPEUTYCZNY PUNKT PRZEDSZKOLNY DLA DZIECI Z AUTYZMEM "MIAAU"
  • AKTUALNOŚCI
  • Home
  • OFERTA
  • O NAS
  • KONTAKT
Picture
DLA
DZIECI
Z AUTYZMEM
Z ZESPOŁEM ASPERGERA
Picture

wczesna terapia to sukces twojego dziecka!

Terapeutyczny Punkt Przedszkolny “MIAAU” 
w Gnieźnie mieści się przy ulicy Roosevelta 76.
W bliskiej okolicy przedszkola znajduje się duży, ogrodzony plac zabaw oraz park.

Praca z wychowankami naszego przedszkola prowadzona jest na podstawie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego, zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, a także obowiązującą podstawę programową według wytycznych MEN.
​
Przedszkole zapewnia komfortowe warunki lokalowe – dzieci spędzają czas w kolorowej, przestronnej sali. Dysponujemy profesjonalnie wyposażoną salą do zajęć dydaktycznych oraz specjalistycznych.

Do dyspozycji naszych podopiecznych jest ogródek Sensoryczny, w którym w ciepłe dni odbywają się zajęcia.
Jesteśmy przedszkolem terapeutycznym, co oznacza, że kładziemy szczególny nacisk na terapię dzieci. Niezwykle istotne jest dla nas doskonalenie samodzielności, rozwój ruchowy, a także kształtowanie i usprawnianie komunikacji,
zarówno werbalnej, jak i pozawerbalnej.

​S
taramy się wykorzystać cały potencjał dziecka, dostosowując intensywność oddziaływań do jego indywidualnych możliwości. Nie zapominamy także o ważnej roli, jaką odgrywa zabawa w życiu każdego dziecka. Widzimy w niej możliwość kształtowania kompetencji społecznych i komunikacyjnych.

Nasze przedszkole powstało po to, aby stworzyć warunki wychowawcze, terapeutyczne i opiekuńcze zapewniające wspomaganie oraz ukierunkowanie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością.
Podczas codziennej pracy obok intensywności oddziaływań terapeutycznych, stawiamy na ciepłą, przyjazną atmosferę oraz poczucie bezpieczeństwa naszych podopiecznych.

U nas dziecko może otrzymać

terapię
​

w zależności od jego potrzeb

FUNDACJE, STOWARZYSZENIA, PORADNIE
​gdzie pomoc mogą uzyskać rodziny zaniepokojone
rozwojem swoich dzieci.

FUNDACJA
​NOWA NADZIEJA
Poznań/Kalisz

Picture
Od 2009 fundacja pomaga dzieciom i osobom niepełnosprawnym oraz ich rodzinom głównie poprzez organizowanie terapii, zbiórki pieniędzy na leczenie i rehabilitację, ale także specjalistyczne szkolenia dla rodziców i terapeutów.
więcej

Stowarzyszenie
ProFUTURO
Poznań

Picture
Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Autyzmem "PRO FUTURO". Cele. Dążenie do właściwej rehabilitacji, nauki i adaptacji społecznej autystycznych dzieci i dorosłych.
WIĘCEJ

Poradnia
​Psychologiczno – Pedagogiczna
Gniezno

Picture
 Placówką publiczna, świadcząca bezpłatne usługi dla dzieci, młodzieży, rodzin oraz instytucji oświatowych z terenu miasta Gniezna i gmin: Gniezno, Czerniejewo, Niechanowo, Witkowo, Trzemeszno.
WIĘCEJ

Wyprawka do przedszkola – lista

 Sprawdź, co jest absolutnie niezbędne w wyprawce przedszkolaka. Są to: ​
  • szczoteczka w opakowaniu, pasta do zębów, kubek 
  • komplet ubrań na zmianę czyli: spódnica na gumkę/spodnie, majteczki, skarpetki, ewentualnie rajstopki, t-shirt z krótkim i długim rękawem, rozpinana bluza lub sweter (najlepszy suwak). Oczywiście dostosowany do pory roku. Najważniejsze! Wszystkie ubrania łatwe do samodzielnego zakładania i zdejmowania.
  • kapcie na zmianę - wygodne, takie by maluch mógł je sam założyć i zdjąć, oddychające, z gumową podeszwą, trzymające stabilnie stopę dziecka i chroniące przed urazami. Niektóre przedszkola wymagają, by podeszwa była jasna.
  • artykuły higieniczne papierowe ręczniki, chusteczki nawilżone, chusteczki papierowe

Przybory plastyczne i artykuły papiernicze
  • tekturowa teczka A4 na gumkę lub segregator (na prace dziecka);
  • blok techniczny - biały i kolorowy;
  • blok rysunkowy - biały i kolorowy;
  • arkusz szarego papieru;
  • bibuła - 3-4 kolory;
  • klej w sztyfcie, klej szkolny (czasami typu vikol);
  • farby plakatowe i farby akwarelowe;
  • zestaw pędzli;
  • kredki ołówkowe;
  • kredki świecowe;
  • mazaki;
  • plastelina;
  • nożyczki;
  • papier typu ksero do wydrukowania różnych zadań czy kolorowanek.
Picture

Podsumowanie symptomów wystepujących u dzieci autystycznych.
Dziecko z autyzmem
:



  • nie uczestnicy w zabawie z rówieśnikami,
  • bardziej interesuje się kontaktem z przedmiotami niż ludźmi,
  • ma mimikę twarzy, która nie wyraża wielu emocji,
  • zazwycza unika kontaktu wzrokowego z inną osobą,
  • bywa nadpobudliwe i impulsywne,
  • nie reaguje na swoje imię,
  • prawie wcale nie mówi, a jeśli już to używa słów nie mających znaczenia,
  • wprowadza przedmioty w jednostajny ruch obrotowy, 
  • ma utrudnione kontakty z innymi ludźmi,
  • jeśli rozmawia - to na jeden temat,
  • jest nadwrażliwe na dźwięki i dotyk, 
  • czasem nie reaguje na ból,
  • nie biega w podskokach,
  • nie ma spontanicznych odruchów.
Site powered by Weebly. Managed by Web Hosting Canada
  • AKTUALNOŚCI
  • Home
  • OFERTA
  • O NAS
  • KONTAKT